5 MITOV O TRAJNOSTNI MODI

5 MITOV O TRAJNOSTNI MODI

Verjamemo, da se je skoraj vsak do zdaj, v teh “modernih” časih, srečal z izrazom trajnostna moda, ki je vedno pogostejši pojav na vsakem nakupovalnem koraku. Prepričani smo tudi, da ste slišali že ogromno mitov, resnic, ter neresnic na to tematiko, zato bomo v tem blog postu, glavne mite tudi poskusili razjasniti! 

MIT 1: TRAJNOSTNA MODA POMENI ČIŠČENJE OMARE!

Nismo ravno prepričani, kako je ta “trend” čiščenja omare pridobil tudi nalepko trajnosti! Temu še zdaleč ni tako! Trajnostna moda pomeni, da uporabite največ tega kar že imate in ne kupujete vedno znova gore oblačil. Več boste storili s tem, da že proizvedena oblačila pametno (u)porabite, kot pa, da jih zavržete. Razumemo, da je čiščenje omare potrebno za primere, ko vam nekateri kosi oblačil zaradi takšnih in drugačnih razlogov več ne ustrezajo, vendar se vam za trajnostno ter etično modo ni potrebno znebiti vseh oblačil hitre mode. 

MIT 2: TRAJNOSTNI KOSI SO (PRE)DRAGI.

Hmmm, a nismo ravno govorili, da podpiranje trajnostne mode ne pomeni vedno nakupa novih oblačil ? Obstajajo pa še tudi drugi načini sodelovanja, ter podpiranja trajnosti; kot so zamenjava, izposoja oblačil kjer ne boste zapravili ničesar. Trajnostni modni pristop vključuje tudi kupovanje oblačil iz secondhand trgovin – kjer lahko najdemo tudi visokokakovostne kose po nižjih cenah. 

Bolj trajnosten pristop k modi, ki vas bo definitivno manj udaril po žepu je zelo preprost: kupujte manj! Pa naj še omenimo, da so cene hitre mode velikokrat zavajajoče, naj vam dokažemo: če kupite recimo trajnostne kavbojke za 100€ in jih nosite 100-krat, bi to pomenilo, da stanejo takšne kavbojke 1€ na dan. Če pa kupite hlače hitre modne znamke za 20€ in jih lahko nosite samo 4-krat pa je cena takšnih hlač 5€ na dan. Zanimivo kajne?

MIT 3: VSAKA TRAJNOSTNA ZNAMKA JE ZARES TRAJNOSTNA!

Ni tako zelo preprosto. Veliko znamk se v današnjem svetu oglašuje kot trajnostnih ter etičnih in s tem zelo dobro zakrivajo svojo pravo resnico na račun zelenega trženja. 

Zelo pomembno je, da podrobneje raziščete prakse, ki jih blagovna znamka uporablja. Tukaj je pomembno predvsem; kakšna barvila uporabljajo, kakšno sledljivost imajo v svoji nabavni verigi, ali svoje delovanje poganjajo s fosilnimi gorivi ali pa uporabljajo vetrno in sončno energijo, prevzemajo odgovornost za svoje odpadke, pretirano proizvajajo ali proizvajajo v majhnih serijah…itd.

MIT 4: VIŠANJE PLAČ DELAVCEM SORAZMERNO VIŠA CENO PRODUKTA.

Žalostna resnica je, da je delo le delček skupnih stroškov modne znamke, ko se kos množično proizvaja. Gibanje Clean Clothes Campaign je izračunalo, da so plače za izdelavo oblačil redko več kot 3% končne maloprodajne cene oblačila. Poročilo raziskave podjetja Oxfam je pokazalo, da, če bi blagovne znamke pravično plačale delavce, ki delajo v dobavni verigi, bi končni stroški kosa oblačila porasli le za 3% ali manj.

Obstaja tudi možnost, da sploh ne bi bilo treba povečati stroškov za končnega potrošnika – če bi bila blagovna znamka pripravljena dati prednost človekovim pravicam in dati ljudem več dobička. Na primer, če bi H&M vsem svojim oblačilnim delavcem v Kambodži izplačeval preživnino, bi le ta znašala 1,9% letnega dobička. 

MIT 5: VAŠA OBLAČILA PRIHAJAJO IZ DRŽAVE NATISNJENE NA ETIKETI.

Etiketa nam morda razkrije kje točno je bilo oblačilo izdelano vendar to še zdaleč ni vse. Na primer, ta oznaka ne pove točno kje na svetu je bil bombaž pridelan, kje je bila preja tkana v tkanino ali kje je bilo blago barvano in natisnjeno. Etiketa žal ne pove od koder prihajajo tudi gumbi, zadrge in ostali elementi. 

 

Ni komentarjev

Dodajte komentar